Lightning Returns: Final Fantasy XIII opening movie
posted on 09.24.13 at 07:53 AM EDT by (@salromano)
Plus, first look at Lightning's Aerith Gainsborough outfit.

Square Enix has shared the opening movie to Lightning Returns: Final Fantasy XIII.

The CGI video gives viewers a closer look at the city of Yusnaan, as well as a battle between Lightning and her former ally Snow.

Additionally, the company released first direct-feed video and screenshots of Lightning’s Aerith Gainsborough outfit from Final Fantasy VII.

Watch both videos below. View the screenshots at the gallery.

Opening Movie

Aerith Costume

  • SuperLuigi

    It’s too early. I thought Gainsborough said Ganondorf and I got scared haha.

    • KingNigma


  • Noctis.orG

    Cool fight. This sequel so far is looking good..

  • Potionzmaster

    Yeah I’m not going to spoil myself by watching the opening! The Aerith costume does look nice, though.

  • gerald

    This is looking like one of the better FFs of the past several years, what I think of as the FF experimental phase.

    • iam_yotbox

      It’s the awkward pre-teen/early teen years. Things don’t settle until 15/16…. sometimes 25. Every person is different. What’s important is that we never lose sight of what’s on the inside.

  • DarthBrian

    lol. FFVII spoilers. :(

  • DarthBrian

    Snow: “you gonna try to kill me? huh?”

    Me: Yes, please. >_<

  • Surgeon of Death

    Lightning Returns in February…………. for the last time.
    Me: THANK GOD….

    • iam_yotbox

      You’re not wrong to feel that way. Ugh…

  • iam_yotbox

    All I ask from this game is to give me a good combat system, awesome CGI cutscenes, and plenty of Lightning being awesome. Will these make a good game in my eyes: no, but it will satisfy me and keep me from dragging you through the streets of the internet, chained to my chariot: yes.

    When people say, “Final Fantasy XIII was God awful”
    These things will make me say, “Hold on, the first got far more flak than it deserved, and Lightning Returns was at least cool.” I won’t mention XIII-2, because it didn’t happen.

    • Budgiecat

      The first one wasn’t an RPG it was a beautiful hallway simulator with cinematic set pieces inspired by Call o Duty of all wtf bad games to be inspired by.
      The second one was an exercise in bad fan fiction
      The third one looks like Barbie’s dress up

      FF XV & KH III can’t come soon enough. Hopefully a localized DQ VII & Type Zero eventually too…

  • LastBoss

    I love the FFVII camera swoop in.

  • DreamDrop♥

    Jessica Decicco?