Ubisoft E3 2013 press conference live stream
posted on 06.10.13 at 05:30 PM EST by (@salromano)
Watch Dogs, Assassin's Creed IV, The Crew, and more.

Ubisoft’s E3 2013 press conference will begin at 3:00 p.m. PDT. The publisher will show Watch Dogs. Assassin’s Creed IV: Black Flag, Rayman LegendsSouth Park: The Stick of Truth, Splinter Cell: Blacklist, and “exclusive next-generation games, innovative editions of popular franchises, and new brands and titles.” One of those new games is a street racing game called The Crew, Gematsu can confirm.

Watch the live stream below. Other options include: GameTrailersIGN, and YouTube.

Read More
Industry, ,
  • epy

    New Prince of Persia over here for sure.

    EDIT: Nope.

  • DarthBrian

    note to all the hosts of these livestreams, it’s pronounced ‘you-bee-soft’.

    • http://gematsu.com/ Sal Romano

      That’s what she said.

      • DarthBrian

        i literally lol’d.

      • xMCXx

        Haha, nice one! xD

    • xMCXx

      What else?
      Do they say “You-bi-soft” or what? :p

      • DarthBrian

        They’ve been pronouncing it ‘ooh-bee-soft’.

        • xMCXx

          Oh, ok.

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    I want to see more South Park!

    • Rydak

      I want to see a release date!

      • Raoni Marques

        and I want to see both!

    • Tetsu

      Yeah, didn’t even show gameplay :/

  • http://tiny.cc/justintvbayorgasmic Genesis

    A Beyond Good & Evil 2 announcement is all that I truly care about. They teased it the other day so I am hopeful.

    • DarthBrian

      hell yes. been waiting too long for that. >_<

    • bloodiOS

      That is also the one title from Ubisoft that I’m desperately wanting to see right now.

  • Elvick

    YouTube/Google needs to get it together.

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    It’s about time to start!

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    Rocksmith 2014 edition.

  • Elvick

    “I have to tell you (because my contract says I do) that it’s really fun.”

    Wait. #girlwood?

    -.-

  • Charlottes Guardian

    Just got here, did I miss anything?!

    • http://twitter.com/kazumalynx Zero

      Just Rocksmith 2014.

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    Splinter Cell time

    • Rydak

      It was kinda of annoying to watch because it kept flipping back and forth through the screens and it kept going from camera to camera to view it all.

      • http://twitter.com/kazumalynx Zero

        Yeah. That was really weird.

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    Rayman!

    • Rydak

      The boob physics! XD

  • GetOffMy_Lawn

    Aisha Tyler tries too hard to be a bro.

    • Rydak

      Yes, and I find her to be obnoxious more than funny at times.

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    The quest for epic loot was pretty good. lol

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    South Park!

    • Raoni Marques

      Dammit, the trailer was a bit of a letdown, and still no release date rather than “holidays 2013″. Can’t wait for that game!

      • http://twitter.com/kazumalynx Zero

        It was still funny imo.

        • Raoni Marques

          Indeed it was, but I guess I just had very high expectations for it lol

          • http://twitter.com/kazumalynx Zero

            I agree with you. I was hoping for a set date too.

  • Raoni Marques

    South Park time!

  • http://www.psvitadirect.com/ Kurisu Makise

    urk stream issues >< How is it going so far?

    • http://twitter.com/kazumalynx Zero

      Pretty good. GT stream working fine for me. They are about to reveal next gen games.

    • KingNigma

      Same. I can’t seem to get it to play

      • http://twitter.com/kazumalynx Zero

        Did you try GT stream?

        • KingNigma

          Ahh that seems to work. Youtube live player is so wonky. Thanks!

          • http://twitter.com/kazumalynx Zero

            Glad it works. =)

    • GetOffMy_Lawn

      I had issues on GT, Youtube, and IGN. I’m using Gamespot now, so far no problems.

    • Elvick

      IGN has been good for me.

  • bloodiOS

    Never mind, The Crew sounds like a nice concept but not looking all that different from Need For Speed games right now. It doesn’t even look next-gen. The customization looks good though… Might have potential…

  • https://twitter.com/Panda_castro Panda

    Damn this looks pretty good.

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    Looks pretty good for a car game imo.

  • bloodiOS

    Watch Dogs time!

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    Watch Dogs!

  • bloodiOS

    Oh god! Don’t remind that our lives are internet-dependent right now. You’re making me afraid.

  • bloodiOS

    It’s the same CG trailer… meh

    • http://twitter.com/kazumalynx Zero

      Yeah. I’m hoping for a live demo after.

  • bloodiOS

    Oh, come on! The gameplay for Watch Dogs at last year’s E3 was much better than this CG trailer.

    • Elvick

      The PS4 reveal stuff for Watch_Dogs was more interesting than that trailer.

      • bloodiOS

        Definitely! They’re totally dropping the ball now that the game is widely known.

        • Rydak

          Considering that, maybe they’re showing it off at Sony’s Conference?

          • bloodiOS

            One can only hope.

          • Elvick

            Good point. I guess we’ll see in a few hours.

    • http://twitter.com/kazumalynx Zero

      I’m sorta upset they didn’t show more gameplay.

  • DarthBrian

    I’m muting it for the singing and dancing. Ugh.

    • KingNigma

      Did the same. Can’t stand Pitbull

      • DarthBrian

        I don’t even know who that is. All I know is it’s terrible.

  • Elvick

    On the plus side, at least it’s coming to everything. (Just Dance)

  • Raoni Marques

    If you dance like that in the clubs, you’re probably gonna get shot

  • bloodiOS

    Ugh! Please show Beyond Good and Evil 2 soon…

  • Elvick

    So tired of TV shows at gaming events…

  • DarthBrian

    Hey, Ubisoft, there’s only 10 minutes left of your show. Show something good already.

  • bloodiOS

    Adorably annoying as pits!

  • King-Prodigy-X

    Did they show rainbow six patriots.

    • http://twitter.com/kazumalynx Zero

      No.

      • King-Prodigy-X

        OMG!!! Ubisoft!!!!!

        • http://twitter.com/kazumalynx Zero

          They haven’t really shown anything new expect for The Crew.

          • King-Prodigy-X

            Ubisoft failed. Did they show AC IV or Watch Dogs.

            • http://twitter.com/kazumalynx Zero

              I’m guessing AC IV is coming up. Watch Dogs was just CG trailer.

              • King-Prodigy-X

                Damn they do this every year. Ubisoft has so many games hiding in development its ridiculous.

            • KingNigma

              Seems like they’re about to show AC4

            • Elvick

              A CG trailer for Watch Dogs.

  • KingNigma

    She fully avoided shaking his hand

  • Guest

    YAY!!! MORE TV FOR XBOX ONE!!

  • bloodiOS

    TV is about to INVADE your living room!

    • DarthBrian

      That sounds odd somehow. Can’t figure out why. :p

    • Elvick

      Maybe we’ve fallen into a time warp and now we’re back in the early 1900s. Because that’s the only way that would be exciting.

      • DarthBrian

        That would suck. I don’t want Polio. :(

  • bloodiOS

    Core goodness! Assassin’s Creed!

  • DarthBrian

    rest of show is Assassin’s Creed I guess. Ugh. :p

    Hopefully there’s at least one surprise a la Beyond Good & Evil 2.

    • Elvick

      I’m so mad. I want Beyond Good & Evil 2.

      We waited all damn generation for it, then they moved it to next gen… and now that it’s finally coming, they’re going to make us wait? D:<

  • bloodiOS

    CG trailer! Heaven! Why must you do this?!
    Seriously?! No gameplay?!

  • King-Prodigy-X

    If they show AC IV running on Xbox F U M$.

    • bloodiOS

      You and me don’t have to worry about that. They’re showing a CG trailer!

      • Elvick

        Would be exciting if these CG trailers were for a movie and not a game. But they aren’t. So they should stop it.

        Especially since they don’t even have CG cutscenes in the games. :/

        • King-Prodigy-X

          Yeah

  • bloodiOS

    Holy crap, indeed! Shitty!

  • DarthBrian

    Did he just say “being a parrot”? :p

  • DesmaX

    Oh boy, I forgot about ubi conferece…

    Sadly I can’t watch it, so fill me up everybody

    • bloodiOS

      Nothing good. The Crew seems to be a good rival for NFS though. Rayman just being itself… Bunch of CG trailers… Disappointing.

    • Elvick

      The Crew (racing co-op game based in Miami)
      Just Dance on all systems.
      ACIV and Watch_Dogs CG trailers.
      Some music game I forgot the name of.
      Rabbids TV Show.
      AMAZING Rayman: Legends CG trailer (and a regular gameplay trailer too)

      Some other things I can’t remember.

    • KingNigma

      and AC4 gameplay

  • King-Prodigy-X

    I wasn’t here for EA. What did EA show?

    • bloodiOS

      Mirror’s Edge 2!
      Battlefield 4’s gameplay where you take down a building.

      • King-Prodigy-X

        What else?

        • bloodiOS

          Titan Falls? Looks crap in my opinion though. Oh yeah, a bunch of sport games.

          • King-Prodigy-X

            Man EA & Ubisoft are sucking this year. M$ conference was decent, I hope Sony delivers.

            • bloodiOS

              Ooh, I forgot Star Wars Battlefront!

    • GetOffMy_Lawn

      Star Wars Battlefront 3!!

      • King-Prodigy-X

        Yes!!!!!!!!!!

  • new_tradition

    Holy f*ck, finally the video is loading. Still got crummy buffering issues, damn it. I think I just missed Assasin’s Creed 4..?

    • Elvick

      They’re showing gameplay now. Unless my stream fell really far behind.

      • new_tradition

        Ah, okay, I think the guy is still talking about it.

        • new_tradition

          Bah, I think I’m at least 5 minutes behind everyone else >_>

  • KingNigma

    Star wars dirt biking?

  • King-Prodigy-X

    Looks like their still announcing games

  • bloodiOS

    The hell is this?!

  • bloodiOS

    Trials?!

  • bloodiOS

    Where in the world is my Beyond good and Evil 2?

  • Elvick

    Multiplat trials. :D

  • GetOffMy_Lawn

    Ugh where is Prince of Persia and Beyond Good and Evil??

  • King-Prodigy-X

    Did she just say Playstation 4 Console(S)

    • Elvick

      Yes. Not like they’ll be releasing just one PS4.

  • KingNigma

    Last second surprise? Please

  • King-Prodigy-X

    BGE 2 Please!!!!!!

  • Elvick

    BEYOND GOOD & EVIL?

    edit; Of course not.

  • bloodiOS

    Goody please?!

  • DesmaX

    Omg, what is happening.

    I swear, ifits bge2…

  • bloodiOS

    Rainbow Six?

  • Elvick

    So is it called Fragile Complex?

  • Elvick

    Get to the point. Sheesh.

  • bloodiOS

    I’m getting annoyed! The hell is this?

  • King-Prodigy-X

    Boring

  • KingNigma

    what’s going on

  • LastBoss

    Not cool at all, seriously why are they doing this to gaming.

    • DesmaX

      What is happening?
      I cant see it

      • KingNigma

        Using tablets in everything. Game looks like an open world 3rd person shooter

      • Elvick

        Some really boring trailer about “zomg, what if we all got a disease on black friday DOOOM” story. Now some gameplay of it.

        Looks like a third person shooter so far. Has a really spiffy looking map display though.

  • SuperLuigi

    Tablet tablet tablet :-P

  • bloodiOS

    I’m so kicking my air friend right now…

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    I have no clue what this is. An MMORPG?

  • King-Prodigy-X

    Everybody just forget about BGE 2 and Rainbow Six because obviously Ubisoft don’t care.

  • SuperLuigi

    Its like a weird ghost recon

  • KingNigma

    Closing the car door while moving over it as cover was pretty neat

  • bloodiOS

    Deus Ex clone?

  • Elvick

    Protip Ubisoft: Most people don’t play games with that much communication.

    • KingNigma

      They even sound bored and out of breath

  • bloodiOS

    Enough of this borefest…

  • Elvick

    This shouldn’t have been the “surprise” at the end. This should have been somewhere in the middle.

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    I’m pretty damn sure this is an MMORPG. Some kind of new IP though.

  • SuperLuigi

    Sweet a new tom Clancy

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    I was close. Just didn’t know it was a Tom Clancy game.

    • KingNigma

      The font on the wall reminded me of Conviction

  • bloodiOS

    Meh…

  • King-Prodigy-X

    WTF is this shit why do they keep making boring Tom Clancy games and keep on ignoring Rainbow Six Patriots Ubisoft failed.

  • SuperLuigi

    That girl was wayyyyyy too weird for e3

  • new_tradition

    Ooooh, audience participation

    …And the vid stopped again. Ugh X_x

  • bloodiOS

    Beyond Good and Evil 2 where, bro?!

    • http://twitter.com/kazumalynx Zero

      I didn’t expect it to be announced I hate to say. If they do announced it this year, it might be at gamescom or something. They have just been so quite about it.

  • KingNigma

    Did he just say the Watch Dogs of this year?

  • bloodiOS

    “Shit” indeed…

  • Elvick

    I think that game looks interesting honestly, but it was a bad “surprise”. I could barely pay attention since it wasn’t what I wanted (Beyond Good & Evil 2).

    I think that was poorly thought out.

    • Rydak

      That introduction for it was long and draggy before it went on to the game.

      • Elvick

        Well, yeah, the story trailer or w/e that was is terribly boring.

        I was more talking about the game itself. I think if they slapped it in the middle of the conference it would have been better.

        Or at least not did the whole, “The conference is over… OH WAIT!”

  • GetOffMy_Lawn

    Better than ending the show with Assassin’s Creed, but no BGE 2 or Prince of Persia…

    • King-Prodigy-X

      Or Rainbow Six Patriots >:(

      • GetOffMy_Lawn

        that too. :l

  • SuperLuigi

    Prince of Persia :-( I miss you

  • Tetsu

    I thought for sure they’d show a new Prince of Persia.
    :(

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    I think we should expect to more from Ubisoft later at the PS Event.

    • Tetsu

      That would be really nice :)

  • Tetsu

    So how many shooters and action games are we at now?

  • new_tradition

    I missed most of it to even really feel disappointed >_>

    Whose up next?

    • GetOffMy_Lawn

      Sony in about an hour and a half.

      • new_tradition

        Kewl. I think I’ll watch their on my PS3. The buffering issues on my PC was awful. I’m gonna hope they have dedicated servers for their event, lol.

      • Elvick

        The PS Blog is doing a pre-show thing I believe. So an hour for that. Easy way to knock out 30 minutes.

  • Charlie

    Disappointed to say the least. The last game looked neat but where the bloody hell was Beyond Good and Evil and Prince of Persia?

    • Rydak

      I share the same sentiment. I’m interested in Rayman Legends, but I’m disappointed South Park hardly had anything.

      • Charlie

        Agreed. South Park looks hilarious.

  • https://twitter.com/Panda_castro Panda

    Maybe there saving BGE 2 for sony?

    • Elvick

      I hope so.

  • http://tiny.cc/justintvbayorgasmic Genesis

    Utterly disappointed. What was the point of showing this a few days ago?

    • SuperLuigi

      Wii u exclusive? Check tomorrow. Maybe sony tonight?

      • King-Prodigy-X

        Nah Wii U won’t be getting its hands on BGE 2

        • SuperLuigi

          It got bayonetta and sonic. Id be fine with either getting it though

          • King-Prodigy-X

            It’s not going to happen.

            • SuperLuigi

              Okay thanks for the fortune. Ill make sure to ask you for the lottery numbers mext week too! :-)

    • DarthBrian

      To hurt us. T_T

  • GetOffMy_Lawn

    I can’t believe I’m saying this, but I think EA’s conference > Ubisoft’s.
    Though I do think this conference seemed unusually bare for Ubisoft, almost as if they’re saving some stuff for Sony/Nintendo.

  • Elvick

    Oh, did anyone else think that they should use that Rayman Legends CG trailer art style for a 3D Rayman? That was a thing of beauty.

    • Tetsu

      I liked it, it was like a smooth 3D hybrid version of its in-game graphics, that would be my vote for a 3D game.

      • Elvick

        Yeah, the new 2D artstyle they’re going with translates perfectly to 3D. It blew my mind. That’s probably my favorite thing about the Ubisoft conference (which is sad for me).

  • DesmaX

    Guess announcing ME2 and BGE2 at the same day would destroy the universe

  • King-Prodigy-X

    I feel like EA owned Ubisoft this year.

  • http://twitter.com/kazumalynx Zero

    Thanks for discussing the Ubisoft event here in the comments, everyone. I hope everyone joins in for the Sony event coming up later tonight!

    • Charlie

      I wouldn’t be surprised if the SONY E3 event had the most discussion.

  • zweii

    Gah! I got so many trailers to watch and have 24 minutes left before sony presser.